Auteur Sujet: General question about scenarios/battles  (Lu 6580 fois)

Hors ligne mhlarsen

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General question about scenarios/battles
« le: 23 juin 2012, 12:11:37 pm »
I created some battles in the old game 'Austerlitz: Napoleons greatest victory', so I would also like to create some for HWLG.

How is the AI directed? Is HWLG using Victory Points as it was used in ANGV?
Or are the custom battles merely for multiplayer use?

Have tried some custom battles but the AI is very passive, if not fast asleep.
Michael Henrik Larsen


Hors ligne glaude1955

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Re : General question about scenarios/battles
« Réponse #1 le: 24 juin 2012, 10:03:35 am »
Unfortunately,  this is a subject often discussed and for which no improvement has been, for now, given.
The single player is very difficult to conceive. No victory points for occupying geographic ground, not fighting attitude (advance, assault, meeting engagement, delay or defense) for the armies.
In short, not easy in the absence of scripting for a scenarios' designer to reproduce his ideas on the conduct of a battle.
Maybe in version 6? For now we are at version 3, so patience!

Hélas, il s'agit d'un sujet souvent évoqué et pour lequel aucune amélioration n'a été, pour l'instant, apportée.
Le jeu en solo est très difficile à concevoir. Pas de points de victoire pour une occupation géographique du terrain, pas d'attitude de combat (avance, assaut, rencontre, retardement ou défense) pour les armées.
Bref, pas facile en l'absence de scripts pour un concepteur de scénarios de reproduire ses idées sur le déroulement d'une bataille.
Peut être dans une version 6 ? Pour l'instant nous en sommes à la version 3 alors patience !