Auteur Sujet: Dürnstein 1805  (Lu 10639 fois)

Hors ligne Théodoricus

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Dürnstein 1805
« le: 21 mars 2010, 22:54:52 pm »
Messieurs & Gentlemen Les Grenadiers d'HistWar,

Voici mon deuxième scénario : la bataille de Dürnstein (11 novembre 1805) - 10km.
Here is my second scenario : the battle of Dürnstein (1805, november 11th) - 10km.

Ce scénario présente une carte avec des collines très élevées au bord du Danube. La plaine de Dürnstein est très étroite pour manoeuvrer.
J'aurai préféré une carte de 6 km mais je ne pouvais pas y créer les méandres du fleuve.
Bien que la bataille ait commencé le matin, mon scénario ne commence que l'après-midi car, d'après mes sources sur Wikipédia (version anglaise), il y a eu une pause d'environ 2 heures à la mi-journée pour attendre les renforts dans les deux camps. La partie la plus intéressante se passe donc l'après-midi.
Des difficultés :
- il est difficile de bien placer l'arrivée des renforts à cause des LOP et les positions initiales selon les points cardinaux.
- parfois, les renforts de Dupont n'apparaissent pas pendant la bataille (bug)
Solution : 1 – relancer la bataille
                 2 – avant de commencer à donner des ordres, clic gauche ---> Système ---> sauvegarder déploiement ---> Oui
L'icone de Dupont apparaît entre les LOP mais ses unités n'apparaîtront qu'à 15h00
                3 – donner les ordres et commencer la bataille (P)
- à la nuit tombante, les Français devraient s'échapper par une flotille sur le Danube !

Pour jouer un scénario le plus historique possible, ouvrez le fichier «Lisez-moi» que j'ai créé et suivez une proposition de déroulement de la bataille, notamment avec le plan tactique sur la carte-calque.


This scenario shows a map with very high hills at the edge of the Danube. The plain of Dürnstein is very narrow to manoeuvre.
I'd prefer a 6km map but I couldn't create the meanders of the river in it.
Although the battle begins in the morning, my scenario begins in the afternoon because, according to my sources on Wikipédia (english version), there is a pause of about 2 hours at midday to wait for the reinforcements on both sides.The most interesting part of the battle is in the afternoon.
Difficulties :
- it's difficult to place correctly the reinforcements' arrival because of the LOPs and initial starting positions according to the cardinal points.
- Sometimes, Dupont's reinforcements don't appear during the battle (bug)
Solution : 1 – start again the battle
                 2 – before giving orders, left click ---> System ---> Save deployment ---> Yes
Dupont's icon appears between the LOPs but his units will only appear at 15h00
                3 – give orders and start the battle (P)
- when night falls, french army should escape with a flotilla on the Danube !

So as to play the most possible historical scenario, open the  «Read me» file I created and follow  a suggestion of battle's unfolding, especially with the tactical plan on the dispatch map.


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Sources historiques pour la bataille - Historical sources for the battle :
- sur Wikipédia (english text) : http://en.wikipedia.org/wiki/Battle_of_D%C3%BCrenstein
- sur Histoire du Consulat et du Premier Empire (texte français) :
                      http://www.histoire-empire.org/1er_empire.htm
                      -----> Les campagnes -----> La campagne de 1805 -----> Dürnstein

Sources historiques pour les Ordres de Batailles :
Historical sources for OoBs :
- fichiers pdf "Nafziger collection"
# 805KCD et 805KCC (Dr R. Egger - «Das Gefect bei Duernstein-Loiben 1805»)
# 805KCA (Alombert - «Le Corps d'Armée aux ordres du Maréchal Mortier»)   
- Thanks to Orendels' OoBs that help me too.

Sources pour la carte - Map sources :
- Google Map (pour le relief et les tracés – for relief and  tracing)
- Google Earth (pour les altitudes – for elevations)

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Dans le dossier téléchargé «TL_Durnstein-1805_theodoricus», vous trouverez les dossiers suivants :
In the downloaded folder «TL_Durnstein-1805_theodoricus», you'll find the followings folders :

- Dossier histwar (in C:\HisWarGames\HistWar\ ...)
                              ----->Map, Scenari, Durnstein 1805_A.oob et Durnstein 1805_B.oob

- Dossier sources  -----> fichiers textes de la bataille (battles texts) et carte-calque (dispatch map)
                                 -----> fichiers textes Ordres de batailles (OoBs)
                                 -----> Les images des cartes qui m'ont servi pour construire la carte 2D (F9)
                                         Maps' picts which help me to build the 2D map (F9)
                                 -----> carte 2D – 2D map
                                 -----> photo de Dürnstein – Dürnstein's photo

Vous pouvez essayer de suivre le scénario historique en jouant les 2 camps. Vous pouvez aussi jouer librement, si vous le souhaitez.
You can try to follow the historical scenario playing both side. You can also play freely as you wish.

Vous pouvez télécharger sur le site HistWar : Les Grognards unofficial File Depot
-----> Catégorie "Maps & Scenarios" -----> TL_Durnstein-1805_theodoricus

Voici le lien – Here is the link :
http://www.guggs.de/hwlg/file.php?id=28

Bon jeu !
Have a funny game !

Théo
« Modifié: 22 mars 2010, 07:42:19 am par Théodoricus »

Hors ligne TC237

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Re : Dürnstein 1805
« Réponse #1 le: 22 mars 2010, 01:10:19 am »
Thank you Théodoricus.
Excellent map.
That is some intimidating topography  :shock:
Should be a fun map for sure.

Hors ligne AJ

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Re : Dürnstein 1805
« Réponse #2 le: 22 mars 2010, 01:19:46 am »
Theo, you put in a lot of hard work there.  In honor of you I am playing it immediately. It will be a challenging scenario for pbem/MP when FOW works correctly.

Hors ligne DominiqueT

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Re : Dürnstein 1805
« Réponse #3 le: 22 mars 2010, 09:22:13 am »
Some other pictures from Dürrenstein, including a panorama, I've  put online a few weeks ago.

http://napoleon-monuments.eu/Napoleon1er/Durnstein.htm

Hors ligne glaude1955

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Re : Dürnstein 1805
« Réponse #4 le: 22 mars 2010, 10:38:55 am »
Merci Théodoricus ,

Ca donne envie de l'essayer de suite mais... les journées n'ont que 24 heures !
Très beau travail de recherche et de réalisation. Bravo

Yves

Hors ligne spec10

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Re : Dürnstein 1805
« Réponse #5 le: 22 mars 2010, 13:32:35 pm »
Great work Théodoricus!

Hors ligne Yankee1950

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Re : Dürnstein 1805
« Réponse #6 le: 22 mars 2010, 17:27:05 pm »
Theo:

Great job am downloading....will enjoy playing.

Thanks

Yankee

Hors ligne Smokehammer

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Re : Dürnstein 1805
« Réponse #7 le: 23 mars 2010, 21:51:09 pm »
Great map, thanks!

Hors ligne Théodoricus

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Re : Dürnstein 1805
« Réponse #8 le: 24 mars 2010, 17:26:39 pm »
Thanks a lot for your congratulations, my friends !
I'm sorry for this belated answer but I had a lot of professional work these last days.

I must say that this scenario costs me too much days to finalize it.  :?
1 - I got to rebuilt the map because of a bug on the river related before by zuPferd in another thread (see the pict below).
2 - It's very difficult to respect an historical unfolding of the battle because of river's drawing, LOPs' reactions (fall of the moral's units and unseasonable change of the colours), arrival reinforcements' positions and modifications of the units positions if you don't play both sides.

That's the reason why I brought my support to Glaude1955 and EylauHurricane's requests on Redmine Com' and Play forum.
Here is the link ( I only wrote it in french) :
http://comandplay.coda-cola.net/issues/878#change-1341

Let me know if you've got some troubles with my scenario. I hope it's not so !
Good game !

 :D :smile:
Théo




Hors ligne Yankee1950

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Re : Dürnstein 1805
« Réponse #9 le: 24 mars 2010, 18:23:19 pm »
Theo:

Before I knew you had released a Durnstein scenario, I started to develop a map for that scenario - I had the same problem with the river graphic (see attachment) as you.  I have also had a similar problem with road placement - where the roads become "scrambled" like the river graphic.  Definitely a "bug" in the editor.  Sorry - I can't read French - but I hope you will post something about this on the "bug" forum.

Regards

Yankee :smile:

Hors ligne Théodoricus

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Re : Dürnstein 1805
« Réponse #10 le: 24 mars 2010, 18:50:53 pm »
Woooh ! What a wonderful work of art !

I think the best is to save the 2D map with the river and elevations under a name and then, to continue with the others elements and save under another name, so that we can come again to the first map if there are some troubles.
That's what I did for my Durnstein scenario.
I should post about this if zuPferd tells me he did not do it.

Théo

Hors ligne EricJ

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Re : Dürnstein 1805
« Réponse #11 le: 24 mars 2010, 21:32:01 pm »
Hello Yankee1950,

I had (well I have) the same bug with the maps I create. I had created the anomaly with Redmine (n°849) and I transmitted an example of a wrong map to JMM.
JMM is trying to reproduce the problem, and while waiting for a patch, he recommended to use the 3D symbolic view to create roads.

Hors ligne Yankee1950

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Re : Dürnstein 1805
« Réponse #12 le: 24 mars 2010, 23:07:21 pm »
Thanks EricJ

Glad to know that this "is" a problem that others have encountered and JMM is aware.

Regards

Yankee

Hors ligne Théodoricus

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Re : Dürnstein 1805
« Réponse #13 le: 25 mars 2010, 18:52:57 pm »

I had (well I have) the same bug with the maps I create. I had created the anomaly with Redmine (n°849) and I transmitted an example of a wrong map to JMM.
JMM is trying to reproduce the problem, and while waiting for a patch, he recommended to use the 3D symbolic view to create roads.

EricJ,

I read your post on Redmine. It's a bug about tracing of roads. I've got this and I always succeed in deleting the wrong roads.

But what I've got is also a bug with blue lines breaking the river and that can't be deleted : so the only way is to rebuild the map from the beginning.
See the pict below.

Regards,
 :D
Théo

Hors ligne EricJ

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Re : Dürnstein 1805
« Réponse #14 le: 25 mars 2010, 22:32:38 pm »
Theodoricus, We agree : I experimented the same bug as you, when I was tracing roads. But since I posted the issue I reproduce the bug on river too, but always it seems to me that this bug occurs when I create road.