Autor Thema: Sound mod / mod son  (Gelesen 53488 mal)

Offline AJ

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Re : Sound mod / mod son
« Antwort #90 am: 22 Juni 2010, 20:33:24 Nachmittag »
Zitat
I think for me the most important things is to feel the atmosphere as we can imagine a Napoleonic battle. May be it's not exact but it's the way that I imagine it today the sound of the battle.

I agree, I don't care if it's accurate, it's the feeling and atmosphere and this mod makes me feel I am there. After all, unless you were actually at a real Napoleonic battle with a Recorder, how would we know what it actually sounded like?

Offline Hook

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Re : Sound mod / mod son
« Antwort #91 am: 23 Juni 2010, 00:23:19 Vormittag »
After all, unless you were actually at a real Napoleonic battle with a Recorder, how would we know what it actually sounded like?

Considering the attention to accuracy in other parts of the movie, that's probably exactly what Bondarchuk did.  Obviously not an original battle with Napoleon, but he had the means to reproduce any part of one.

Hook

Offline Tirailleur

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Re : Re : Sound mod / mod son
« Antwort #92 am: 23 Juni 2010, 08:13:03 Vormittag »
I agree, I don't care if it's accurate, it's the feeling and atmosphere and this mod makes me feel I am there. After all, unless you were actually at a real Napoleonic battle with a Recorder, how would we know what it actually sounded like?

It's a little bit ambivalent. You want a realistic simulation of napoleonic warfare but the sound doesn't matter. But this is only my opinion - so no offence  ;)

And about the question how would we know? How did you know about the other things of the era? So I think about reports, diaries, and other sources - like the anecdote from Hook.

Offline Hook

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Re : Sound mod / mod son
« Antwort #93 am: 23 Juni 2010, 08:42:18 Vormittag »
I was talking to CvC about bobbing and he told me the following story:

When a French general brought his son onto a battlefield for the first time, his son did the same thing.  His father said, "You're here for the first time, and you bow before the enemy - this is alright - but keep in mind, one only bows once!"  :D

Hook

Offline kiva

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Re : Sound mod / mod son
« Antwort #94 am: 23 Juni 2010, 12:30:05 Nachmittag »
C'est pas possible, je dois avoir un problème au niveau de ma carte audio (intégrée à ma carte-mère) je n'entends pas les boulets siffler...
 

Offline bibouba

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Re : Sound mod / mod son
« Antwort #95 am: 23 Juni 2010, 15:43:45 Nachmittag »
Appuie tu sur la touche "d" à fond ?

Offline kiva

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Re : Sound mod / mod son
« Antwort #96 am: 23 Juni 2010, 21:04:35 Nachmittag »
Dans le doute (il m'arrive d'oublier) j'ai réessayé aujourd'hui et pas de sifflements des boulets  :roll:
As-tu une vidéo où on peut les entendre ?
 

Offline bibouba

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Re : Re : Sound mod / mod son
« Antwort #97 am: 23 Juni 2010, 21:20:03 Nachmittag »
Dans le doute (il m'arrive d'oublier) j'ai réessayé aujourd'hui et pas de sifflements des boulets  :roll:
As-tu une vidéo où on peut les entendre ?


http://www.youtube.com/watch?v=ClvVv8b3QNA

à 4.48 par exemple mais t'en a plein d'autre ds la vidéo

Offline kiva

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Re : Sound mod / mod son
« Antwort #98 am: 23 Juni 2010, 21:29:45 Nachmittag »
En effet, je les entends sur la vidéo  :roll:
Je reverrai ça demain, je "pousserai les Watts" pour "voir"...

 
 

Offline kiva

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Re : Sound mod / mod son
« Antwort #99 am: 24 Juni 2010, 17:48:45 Nachmittag »
Je viens de vérifier à nouveau et il est clair que j'ai un problème avec le jeu au niveau des sons.
Déjà, je pense que mes Hauts Parleurs (2.1) "donnent" plus dans les basses fréquences (plus de graves) donc je n'entends pas bien les sifflements des boulets qui sont couvert par les grondements des canons ; ensuite si je monte trop le son, je n'entends que les musiques régimentaires, avec mon matériel je ne peux apprécier les sifflements des boulets sus-nommés ( :mrgreen: )

En même temps ces HP, étaient destinés à écouter de la musique sans plus et moi la musique sans les basses cela m'est impossible.
« Letzte Änderung: 24 Juni 2010, 17:51:42 Nachmittag von kiva »
 

Offline pozine

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Re : Sound mod / mod son
« Antwort #100 am: 25 März 2011, 01:12:07 Vormittag »
Le lien pour le mod est mort...sa serait bien d'en poster un nouveau

The link is dead, could someone upload it again please?
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Offline thilio

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Re : Sound mod / mod son
« Antwort #101 am: 25 März 2011, 21:22:53 Nachmittag »
Le lien pour le mod est mort...sa serait bien d'en poster un nouveau

The link is dead, could someone upload it again please?

Je crois qu'il est maintenant intégré dans le jeu depuis le Mod Waterloo.

Offline Ifail

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Re : Sound mod / mod son
« Antwort #102 am: 30 Mai 2011, 06:13:21 Vormittag »
Hey the music and marching is great but i cant seem to hear the chatter of musket in especially in a long drawn out musket battle its good the actual  wardrums are palying but I cant hear the muskets as well as the canoons when theres a line infantry nearby help pls

Maybe its something about the sons file its in constante and been playing with it  but its not working and such  etc increasing the musket volume  which collum should i need to change ...

Offline bibouba

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Re : Sound mod / mod son
« Antwort #103 am: 30 Mai 2011, 15:06:10 Nachmittag »
They are actually 2 mods sound :
1) one integrated ine the Waterloo mod where you have all the muskets + cannon + cavalery sounds + special signal and march for the countries which had fought in Waterloo.
2) Russian mod sounds = just russian cavalry signals + russians voices + Russian military marches.

rgds

PS : you ve also special sounds in Peninsular war mod (spain and portugal).
« Letzte Änderung: 30 Mai 2011, 15:10:01 Nachmittag von bibouba »

Offline Ifail

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Re : Sound mod / mod son
« Antwort #104 am: 31 Mai 2011, 05:44:08 Vormittag »
ok here it is

1)I installed waterloo on top of the original install works perfectly  VERYVERY NICE THANKYOU biboua  will this work with mad russian sounds? if i install it over waterloo? Russian unicorns versus hogumont :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil:
2) I have made  a second install not modeed histwar and installed peninsula I tried the D function i can here the tunes and all but no musket sound just the bands playing there stuff  and sometimes the canoon shots and projectiles etcetc drops off even tho there firing and such